تغییر فونت‌ پیش‌فرض در Browserها

در حالی که تغییر دادن فونت مرورگر مساله‌ی مهمی نیست اما گاهی اوقات به عنوان ایجاد یک تغییر، سرگرم کننده خواهد بود. به همین دلیل، ما در اینجا به شما می‌آموزیم که چگونه فونت پیشفرض را در گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

توجه: دستور العمل کروم و فایرفاکس برای تمام سیستم عامل‌ها یکسان است. بدیهی است که اینترنت اکسپلورر تنها بر روی ویندوز اجرا می شود بنابر این، این آموزش نیز تنها بر روی آن عمل خواهد کرد.


تغییر فونت کروم

به منظور تغییر فونت در گوگل کروم، نیاز است به “Font and Language Settings” دسترسی داشته باشید. هنگامی که مرورگر خود را باز می‌کنید روی سه خط موازی در بالا و راست پنجره کلیک کنید و سپس به “Settings” بروید.

به پایین حرکت کنید تا به بخش “Web Content” برسید سپس روی  “Customize fonts” کلیک کنید.

همچنین می توانید در مرورگر خود آدرس chrome://settings/fonts را وارد کرده و “Enter” را بزنید. سپس می‌توانید تنظیمات فونت خود را تغییر دهید.

فونت را مطابق نظر خود تغییر داده و سپس “Done” را زده و مرورگر خود را بسته و دوباره باز کنید.


تغییر فونت در فایرفاکس

اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، می‌توانید فونت آن را تنها در چند مرحله‌ی ساده تغییر دهید. برای شروع، روی سه خط موازی در بالا سمت راست کلیک کرده و سپس گزینه‌ی “Options” را انتخاب کنید.

سپس، روی تب “Content” کلیک کرده و فونت مورد نظر خود را از لیست فونت‌های در دسترس در منوی کشویی انتخاب کنید.

در این پنجره می‌توانید سایز فونت و رنگ آن را تغییر دهید. اگر روی دکمه‌ی “Advanced” ‌کلیک کنید می‌توانید همچنین تنظیمات زیر را ویرایش کنید.

توجه: مطمئن شوید که گزینه‌ی “Allow pages to choose their own fonts” انتخاب نشده باشد در غیر اینصورت هر سایت، فونت خودش را خواهد داشت. سایت‌های زیادی شامل این یکی، از آیکون‌ها که در واقع فونت‌های سفارشی هستند استفاده می‌کنند.


تغییر فونت در اینترنت اکسپلورر

اگر کاربر اینترنت اکسپلورر هستید، می‌توانید تنظیمات فونت مرورگر خود را در چند مرحله‌ی ساده انجام دهید. برای شروع، چرخ دنده‌ی کوچک را در بالا سمت راست پنجره‌ی مرورگر خود فشار داده و سپس روی دکمه‌ی  “Internet Options”کلیک کنید.

اکنون به پایین پنجره‌ی پاپ آپ نگاه کنید و “Fonts” را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید صفحه‌ی وب و فونت مورد نظر خود را تغییر دهید.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید باشید و از تغییر در فونت‌های مختلف و تنظیمات مرورگر خود لذت ببرید و فونت و تنظیماتی که متناسب با سلیقه و شخصیت شماست را پیدا کنید.

منبع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 اسفند 1393برچسب:, | 1:0 | نویسنده : علی حسینی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.